Teatre

Teatre2018-07-31T07:41:01+00:00

Veure un grup de nanos jugant amb una caixa de cartró és fantàstic: hi veiem mil situacions i personatges que canvien amb facilitat vertiginosa, pirates, gossos, un mercat, escales de veïns…cada nen esdevé un personatge rera un altre, tots parlen, tots canten, tots juguen… És com assistir a un espectacle d’amagatotis.

Els nens, quan juguen, actuen i és la nostra tasca aconseguir que quan actuïn també juguin.

¿Quantes vegades hem vist un nen angoixat per haver de sortir a l’escenari a a actuar, per no poder aprendre un text a la perfecció ( un text que acostuma a no entendre), per no tenir el paper protagonista o el mateix que el seu millor amic? O a l’inrevés, el nen que transforma la seva manera orgànica d’actuar per tal d’agradar al públic, per encaixar en l’espectacle.

Qui conegui el món del teatre una mica des de dins sap que el contacte amb el públic esdevé un fet meravellós, gran, que ens omple, i que, en definitiva, és l’objectiu final de l’Art Dramàtic. Però no hem d’oblidar que estem parlant d’infants i de la seva formació artística i personal. Abans d’encotillar-lo en les normes potser hauríem de respectar la seva llibertat creativa i facilitar-li l’accés a l’Art del Teatre d’una forma respectuosa amb la seva personalitat. El nen s’està formant, en tots els aspectes, i cal reconèixer el seu moment vital per tal d’anar-li donant les facilitats per aprendre a expressar-se artísticament.

Perquè, de fet, d’Expressió és del que estem parlant: comunicació de sentiments, de valors, expressió de dubtes, d’opinions…Tot això ens ho permet el Teatre amb la seva capacitat de transformació, amb el joc de la imaginació.

Hem de ser conscients, també, que l’Expressió Dramàtica Infantil no és tan sols un simple procés d’enriquiment educatiu sinó que és en sí mateixa una forma d’Art pròpia i exclusiva del Nen, és per això que continuarem treballant el procés creatiu d’una obra de teatre, però sense oblidar-nosde la formació i l’entrenament actoral de cara al creixement del Nen, i sense que el fet de representar una obra de teatre impedeixi o transtorni el procés d’aprenentatge teatral sino que el complementi.

L’expressió del teatre ens permet comunicar de qualsevol manera, mentre el procés hagi estat fet amb cura. L’important sempre és la comunicació, el poder trametre allò que volem a l’espectador.

Qualsevol cosa s’aprèn millor si hi ha una bona motivació i un divertiment. Fer teatre, jugar, és el que ens permetrà assolir la fluïdesa en l’aprenentatge de qualsevol cosa. I volem uns nens feliços, espontanis i capaços de seguir una disciplina de grup basada en la creativitat i el respecte.

El més important és que els nens i nenes es trobin còmodes com per llençar-se a provar i a gaudir de l’expressió dramàtica.

Objectius

  • Assolir comoditat en l’expressió dramàtica.
  • Treballar per aconseguir la desinhibició.
  • Afavorir la bona relació entre companys.
  • Assolir un bon nivell de lectura i millorar la comprensió lectora (segons el nivell que pertoqui).
  • Iniciar-se en el coneixement del cos i la veu.
  • Iniciar-se en el vocabulari teatral.
  • Exercitar la memòria.
  • Donar les bases tècniques per aconseguir la creació de personatges.
  • Improvisar. Creació d’escenes sense text preestablert.

Temporització

Disposem d’unes 30 sessions de 50 minuts cadascuna.
L’organització del curs serà trimestral.

El primer trimestre treballarem la creació de grup, el coneixement mutu entre els infants i la professora i les pautes artístiques que anirem evolucionant durant la resta de curs.

El segon i tercer trimestre, aprofundirem en el muntatge de les obres que representarem a final de curs, sense deixar de treballar les tècniques teatrals corresponents a cada edat.

També és possible que, depenent de com evolucioni el grup, puguem oferir petits espectacles o, més ben dit, accions dramàtiques, a l’escola durant la resta de curs.

Continguts

En les classes, el sistema de treball serà anar introduint les diferents tècniques teatrals combinades:

  • el cos: dansa, relaxació, expressió i moviment, ritme.
  • la veu: experimentació, escolta, imitació, relaxació.
  • la imaginació: improvisacions, observació, creació de personatges

També introduirem conceptes com l’escenografia i la il·luminació, el maquillatge, el vestuari, la música…

Metodologia

El sistema de treball serà pràctic.

En cada sessió començarem amb exercicis d’escalfament i concentració, seguirem amb el treball determinat segons el moment del curs. Hi haurà dies que acabarem amb una petita reflexió de la feina feta per tal d’aconseguir una mena d’autoavaluació continuada de l’activitat.

El sistema de treball varia, per descomptat, d’unes edats a les altres.

La comunicació amb les famílies és fonamental, és per això que a través de la web o de la coordinació de l’activitat, hi haurà contacte en ambdues direccions per qualsevol cosa que sorgeixi.

Professora: Ada Andrés
Cursos: 1r a 6è
Dia i hora: Dilluns migdia (2n i 5è), Dimarts migdia (4t i 6è), Dimecres (3rA i 3rB), Divendres (1rA i 1rB)
Preu: 15,50 €
Pagament: Rebut domiciliat
Contacte: teatre@ampaflama.cat
This website uses cookies and third party services. Ok